TBT SPANIEN

Eftersom det är mörk och trist och KALLT ute så kommer här lite härliga bilder från när jag och Olof var i Spanien tidigare i höstas. Vi var där i en vecka och bodde i hans mormor och mormars hus som ligger i Torreviaje.
 
 
 
En kväll gick vi ner till en gullig liten bar som låg precis på stranden och drack goda drinkar. Väligt mysigt!
 
Brände näsan :/
Vår undebara frukost vi åt varje morgon.
Vi lagade ganska ofta middag själva hemma för att vi tyckte det var mysigare. En kväll bestämde vi (jag mohah) att vi skulle laga middag åt varandra. Nedanför är mitt bidrag. Olof var jättenervös och nojjig för han tror att han är så dålig men han laga en jättegod kyckling teryiaki som jag tyvärr ej har bild på.
 
 
En kväll åt vi tapas. MMUUUUMMS
och tacos! Och drack iste som är den godaste drycken i världen, men den är bara god när man är i ett varm land och dricker den iskall med isbitar!
 
Vi tog en riktig slapparvecka vilket var urskönt och behövligt! Vi spelade massa strandtennis och vårt rekord är 135, badade konstant (var ca 27grader i vattnet) och åt massa god mat. Det blev supervarmt i huset så vi var tvugna att dra ut madrasser i vardagsrummet för att det var enda rummet som var lite svalt. Men det var koseligt, vi kollade även klart alla game of thrones avsnitt så nu längtar jag tills nästa säsong kommer ut. Hade lite halvt vilovecka också så vi tränade inte heller så mycket men det var tur det för det var olidligt i värmen. Avled bara när man gick den långa vägen till affären varje dag.
 
Igår bjöd jag ofii på trerättersmiddag och bio. Vi gick på den nya filmen Interstellar som hade premiär. Var orolig att jag skulle somna vilket jag iprincip alltid gör när vi går på 9 bion (vilket vi alltid gör hah) men lyckades hålla mig vaken så det är ett tecken på att den var bra! Skulle ta lite fina fashinobla bilder till bloggen men glömde att ta på förrätten och huvudrätten och efterrätten såg så god ut så var tvungen att äta lite av den innan jag kunde behärka mig och ta dessa vackra kort.
 
 
 
 
Gissa vad jag sitter nu?... på jobbet som jag alltid gör när jag bloggar. Efter jobbet ska jag vara med på familjemiddag hos olof. Imorgon är jag ledig så får se vad jag hittar på. Jag och ofii fundera på att snickra ihop en liten trappa att sätta nedanför min säng så att min överviktiga och osmidiga hund (förlåt bonzy) själv ska kunna gå upp i sängen så vi (olof för att han ligger ytterst) slipper vakna på natten av att hon slickar än i ansiktet, för att man sedan ska dra upp en 12kgs tung klump. Så det kanske vi ska göra! På Fredag åker jag till London med min moster också, är så tagg har aldrig varit där. 
 
Adios
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0