ACC CONFERENCE MEET

Just nu befinner jag mig i Blacksburg i Virgina, alltså ganska långt ifrån Syracuse. Vi flög hit i förrgår för vårt conference meet, som är vår stora och viktigaste tävling för året för de flesta. Vi åkte privatflyg hit, då vår skola tydligen har ett flyg. Haha, alla andra idrottslagen flyger det hela tiden men vi friidrottare är inte lika högt prioriterade eller vad man ska säga och vi har ej lika mycket pengar som dem andra lagsporterna som basket, fotboll osv. Men nu när vi skulle en bit fick vi ta det. Och vi blev riktigt servade på resan, dem på flyget var så gulliga och kom ut med kyklingwraps, dricka, godis, chips och massa frukt för en 2h resa. Vi fick lov att dela flyg med basketboll spelarna som skulle till North Carolina så vi fick flyga en omväg och släppa av dem så resan tog mycket längre än vad som var tänkt. Tillslut kom vi iafall fram till hotellet och åkte direkt ner till downtown för att käka en jättegod middag.
 
 

 Min middag. Åt en jättegod sallad och bruchetta.

 
Igår så hade vi en ganska lugn dag. Började med träning på morgonen, då friidrottsarena är stängd fick vi värma upp i hotellkorridorrerna och sedan åka till universitets gym där vi körde lite lyftning och sedan lekte lite i deras baskethall. När vi kom tillbaka hade vi teammöte, sedan tog vi det bara lugnt på hotellrummet, och jag pluggade även lite jag har 2 prov nästa vecka och har missat 3 dagars lektioner denna vecka... Vi tog även en promenad till matcentret för att handla lite mat innan vi far till arenan för att kolla på DMR som är en av alla konstiga staffeter dem har här. Det var jättespännande och roligt att se, efter det åkte vi downtown igen och åt god mat!
 

 
Gårdagen sushi lunch och en från när vi kollade på staffeterna.
 
Idag är det dags för tävling. Alla prelims går idag och finalerna imorgon. Är nervös men taggad, det ska bli kul. Nu ska jag äta lunch innan vi åker iväg till arenan. Puss, önska mig lycka till! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0