TORSDAG

Idag var jag för första gången helt ledig från både träning och skola. Min rumskompis åkte hem till Kanada över helgen så är för tillfället själv i lägenheten, vilket är jätteläskigt. Har nog aldrig sovit helt ensam förut :( Sov ut imorse vilket var sååå skönt. Har varit så himla trött denna vecka och ej sovit så mycket. Sedan gjorde jag en supergoo frukost med gröt (har börjat älska gröt!!!), ägg och toast. MUMS!! Jag älskar frukost! Sedan städade jag hela lägenheten vilket var så behövligt då den var så äcklig. Vi har dessutom heltäckningsmatta i princip hela lägenheten vilket typ är det äckligaste jag vet.. menmen. Efter mitt städryck fixade jag mig lite och åkte till main campus för en sushilunch med Ava. Det var förövrigt storm ute idag (vilket det är ca. varjedag(!!!)) och -20 grader. Är så trött på dettta väder så det finns ej. Trodde liksom man borde va lite härdad om man bott i Sverige, men nej detta är outhärdligt. Alla männsikor blir så bittra av detta väder också.. Efter en långlunch tog jag bussen till vårt medical room som alla idrottare på skolan kan få hjälp med olika saker, så där fick jag lite fotbad plus lite smärtsamt behandling mot mitt nageltrång. Skönt. Sedan far jag hem och har nu lagat standard middag, kyckling med sötpotatis plus morätter i ugn och haft skypedate med mina norgeälsklingar. Var tvungen att avbryta pga. att Vampire Diaries precis började, höjdpunkten på veckan :D
 
Imorgon efter träning plus skola ska vi åka till mallet och sedan se på fifthy shades of grey på bio. Tagg. På lördag har vi tävling på Cornell University. Min kropp är rätt slutkörd och har ont överallt... Okej nu ska jag ägna all min fokus åt VD. PUSS
 

 

Två fashionabla middagsbilder. Mina kära roomate lagade steak åt oss igår och det var första köttbiten jag ätit sen jag kom hit, det var gott!

Det faktumen att jag ej klappat en hund sen jag kom hit och inte ätit en semla iår gör mig deprimerad :/
 
Och jaa jag är medveten om att min blogg är jättetråkig för tillfället och mestadels består av redogörelser av min spännande dag plus matbilder men bloggar främst för mig själv, för att hjälpa mitt långtidsminne lite, och för mina nära och kära hemma som är nyfikna vad jag gör. Och har tänkt ta lite fina bilder på vårt vackra campus osv. men för tillfället är det för kallt för att jag ska ta av mig vantarna och göra den ansträgningen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Du får skaffa ett gosedjur som du kan krama och så får du baka vanliga vetebröd med torrjäst och använda JÄTTE mycket kardemumma. Sen kan du göra semlor till dig och bjuda resten av världen på denna kulinariska semla. Kram

2015-02-20 @ 10:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0