JULLOVET

Hej bloggen, nu har jag anlänt till USA: Eller anlände snarare i Tisdags så har varit här några dagar men har haft fullt upp så har ej hunnit blogga. Tänkte berätta lite om mitt jullov nu istället haha efterosm jag ej skrivit om det heller så det får vi ta först. Men kort om USA så har jag nu flyttat in i min studentlägenhet, sulle först bott i studentrum då man delar 20 pers på ett badrum (?!?) men min coach hade fixat en studentlägenhet till mig och en annan häcktjej i friidrottslaget så det var superbra!! Egentligen måste freshmans bo i dorms men jag slapp :D Dessa första dagar har varit fyllda med massa möten, internationell introuktion, engelska test, träning och massa shopping till lägenheten. Idag är första lite lugnare dagen, idag ska jag och min rumskompis bara fixa bank account sen ikväll ska vi alla på basketbolls matchen här när dem möter Florida state. Är jättetaggad, deras basketlag är super bra, topp 5 i hela USA så det ska bli kul! Nu om jullovet.
 
Hade verkligen världensbästa jul och lov som tyvärr gick lite för fort. Först fyllde hanna år så då firade vi henne. Amanda från norge och hanna från schweiz kom även hem och det var så kul att träffa dem!
Sedan kom julafton som gick i sin vanliga ordning, frukost hos mormor, hälsa på morfar på kyrkogården, promenad, kalle, julklappsutdelning, julbord, julklappsutdelning nr 2 :) Sedan in till Olof för julklappsutdelning nr 3.

Gruppfoton haha
 
Vår gran som var superfin iår!!
Olofs och min lilla julklappsutdelning :) Jag fick massa superfina saker, fick världens finaste ring och örhängen och en triangel bikini jag önskat mig! Plus ett örngott med en bild på oss 2 som jag nu har här i mitt studentrum haha!
 
Efer julafton kom juldagen, då jag tränade lite, åkte långfärdskridskor och på kvällen var det dax för den årliga juldagsmiddagen med släkten för att sedan åka in till stan med ögonbindel för att bli överraskad av världens finaste tjejer för ett sista party alla tillsammans innan jag far iväg. Kvällen var sååå kul och det roligaste var att få träffa alla igen!
 
Världens sötaste valp sam, är kär!!!
 
 
 
Dagen efter juldagen hade jag en riktig bakis slapp dag med amanda och erika. 
 
I mellandagarna umgicks jag med familj och vänner så mycket som möjligt! Sista kvällen med Sanna AManda och Erika skulle vi kör på myskväll men det blev istället utgång och vi hade så roligt! Var nog en av de roligaste utgångarna på etage faktiskt haha. Efteråt sov vi i vanlig ordning hos sanna och på morgonen var det dags att säga hejdå. Hatar att säga hejdå men vi ses snart igen!
 
 
Sedan hade olof även sin födelsedag så då firade vi honom.
 
Nyår spenderades i Sälen. Åkte upp med Olof och hans kompisar men bodde sedan med julia och hanna plus 12 till i en stuga. Vi åkte slalom och festade och hade det supermys och skoj!
 

 
En kväll hade Olof föberberett en lite överraskningskväll då hade hade lagat middag och gjort det sååå mysigt! Vi badade jacuzzi, åt massa gott och hade det supermys.
 
 
 
Nu borde jag gå upp och laga frukost(nästan lunch) men ska försöka få tid att uppdatera mer om själva USA som jag lovat mina vänner och familj :) pusssss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0