TÄVLINGSPREMIÄR

I Lördags åkte hela Syracuse track team till Cornell för att tävla. Vi åkte bara över dagen då det bara tar ca. 1h dit. Det var första tävlingen för mig i år så var jättenervös som man alltid är första gången, och hade verkligen ingen aning om hur det skulle gå. Denna tävling var inte lika stor som den i New York, men det var fortfarande ca60 personer med på häcken vilket är fler än vad jag nog någonsin varit med om. Men det gick super och jag hade snabbaste tiden i försöken med 8.51, bara en hundradel från pers, och sen vann jag finalen på 8.42, alltså 8 hundradelar under pers :D Så hade inte kunnat önskat mig en bättre säsongsöppning, kändes rikitgt kul att all träning under hösten gett resultat. Så nu är jag supertaggad för denna inomhussäsong! Nästa tävling är nu i helgen då vi ska på en jättestor tävling på Penn state Univeristy.
 
Efter vi kom hem från tävlingen runt 6 beställde vi mat innan vi börja gör oss iordning för lite firande. Det var tänkt att vi skulle på nån förfest i nått frat house men det låg för långt bort så vi hängde bara i Victorias dormrum innan vi gick till Schine där festen var. Det var en fraternity som höll i festen, men det var inte i deras hus utan i typ en lokal på skolan. Det var heltokej kul, då vi var nyktra och jag var jätttrött och hade växtvärk(har det alltid efter jag tävlat??) haha i hela kroppen. Men det var kul att dansa lite, då det var det enda man kunde göra. Dock så spelade dem bara nån kostig rapp och låter jag aldrig hört, så känner mig lite efterbliven när alla skriker med i låtarna och kör speciella danser. Ska försöka lära mig!
 
Idag vaknade jag av att det snöade in på mig genom fönstret då jag glömt stänga det. Jag och tjejerna i laget hade bestämt oss för att åka till mallet och shoppa idag, så Tia kom in och sa att den enda bussen dit gick om 5 minuter, så ja vi klädde på oss och kubba till bussen. Dem andra bangade pga. plugg, så det blev bara jag och Tia. Jag köpte en kjol, en partytopp och ett par tights från forever 21 och ett par UGGs. Alla har det här, så föll för grupptrycket och köpte mig ett par, och dem är så gooosiga.
 
Mellan 5-7 hade jag tutor och IA möte, vilket är möte med en hjälplärare och en IA är en som typ hjälper en lägga upp schemat, plugg och sånt när vi reser så mycket. Alla idrottare på skolan har 3h i veckan, så det är ganska bra. Fast lite jobbigt då min tutor inte är så bra, så ska försöka byta!! Efter det hade vi Sunday dinner, och beställde pizza och bakade banankaka. Det var gött! Nu skall jag sova, har matte imorgonbitt innan träningen... Tycker ej om Måndagar, Onsdagar, Fredag för då har jag lektioner från 8.25-17 och hinner inte ens duscha efter träningen. Bläää tycker synd om folk i min omgivning. Blev ett lång inlägg. Puss. Godnatt.
 

 
 
sover i min ofiiitröja♥
Dagens mysoutfit
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh vad du är duktig!!!!! Och vad bra du verkar ha det!!!

Svar: Hej hanna! Vad roligt att jag fick en kommentar :D tror det är första gången haha. Tack så mkt!! Jag har det bra, men saknar er alla så mycket <3 Hoppas du har det bra. Puss
sofiamossberg.blogg.se

2015-01-26 @ 10:07:53
URL: http://hannasaventyr.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0