USA

Hej igen. Nu börjar min seriösa blogg period. FUnderar t.o.m. på att döpa om min blogg till sofiaslifeinamericaatcollege.blogg.se men det går inte :/ Men har bett amanda göra en ny header till mig (haha vet ej hur gammal min är??!) så det är väl första steget antar jag. Tänkte berätta lite om mina dagar sedan jag kom. Imorgon är det en vecka sen jag kom hit. Jag, min mamma och min moster flög til New York där vi hade hyrt en bil som vi körde hit till Syracuse. Vi kom hit ganska sent så vi hann ej göra något den dagen. Dagen efter kom min coach till hotellet och mötte upp oss. Jag skulle egentligen bott i dorms men en random person,så hade fått rum och roomate och allt, men det är inte jättekul att bo i dorm (av vad jag hört från dem som gör det) för man måste äta på diningshall och det är mestadels onyttigmat plus att man är typ 20pers som delar på toalleter och duschar. Men coachen berättade att han hade fixat så jag och en annan häck tjej i lagen fick flytta in i en studentlägenhet istället sååå det var så bra. SÅ nu bor jag och Tia som är förövrigt är världens bästa roomie (hon laga nyss middag åt mig!!) haha och är supersnäll i en studentlägenhet istället. Det är såå nice. Så vi har varit och handlat massa mat, för nu kan vi laga vår mat själva vilket är så skönt. Och jag gillar verkligen vår lägenhet. Även om det är heltäckningsmatta och inte är den vackraste så är den cozyyy! Vi har inrett den fint med typ allting från walmarts :):) Jaja iafall så visade coachen runt oss lite i träningsarenan och träffade alla i friidrottslaget. Och alla är så gulliga och snälla :) Sedan var jag tvungen att gå på ett möte och läsa maaaassa NCAA regler. NCAA är typ alla college idrott i USA och dem har så många regler så var tvungen att skriva på massa papper. Sedan åkte jag och TIa med mamma och Ulrika och shoppade allt till lägenheten innan jag var tvungen att göra min medical exam och jag blev godkänn att träna och tävla! :D FIck även ta blodtest för att se att man typ äter rätt eller om man ska börja ta några vitaminer och så. Ska också göra ett test där dem mäter mitt kroppsfett (haha?!) senare. Efter att allt sånt var klart var det sent så då åkte vi och åt innan vi sov. Dagen efter var engelska test, träning, innan vi åkte till ett jättestort mall, det var tydligen USA femte största och det var enormt, och handlade saker som jag behöver till mitt rum. Dagen efter sa jag hejdå till mamma och moster (sorgligt :'() hatar att säga hejdå.. Och sedan flyttade vi in :) Jag var även tvungen att gå på en international orientation grej som var en heeeel lång dag.. Det var massa onödig information, så det var rätt trist. I lördags tränade vi häck innan jag och några i laget åkte till mallet igen för att shoppa lite. Vi missade sista bussen hem dock.. haha så vi tryckte in oss 9 pers i en minliten bil men det gick tillslut! Igår(alltså söndag) sov vi ut och åt brunch innan några kom över och vi umgicks och lagade middag tillsammans. Och sedan gick vi på basket matchen tillsamans. Det var sååååå coolt! Har aldrig varit på en basket match förut men det var så kul. FIck lära mig alla ramsor och gester och Syracuse vann :D Go orange! (Syracuse maskot är en apelsin, haha så weird)
 
Idag var första dagen av skolan, hade matte imorse kl. 8.25 sen träning innan jag hade möte med min advisor och fick hetsa hem och duscha och byta om innan jag hade min andra lektion som var Sports and Music. Tror jag ska byta den kursen för kände att det inte var nått för mig. Det var såå flummigt! Jag läser Economics föresten om nån undrar. Så läser matte, engelska, psykology, nån kurs jag ej vet vad det är och den flummiga kursen som jag troligtvis ska byta. Det låter ej så mycket men det är ganska mycket faktiskt. Men det var kul att skolan har kommit igång :D Imorgon för jag sova ut lite för då har vi träning kl.9. På torsdag åker vi till New York för tävling ska bli såå kul! Jag ska dock inte tävla då jag tränat ca. 3 gånger på 3veckor då jag varit sjuk så min coach tyckte jag skulle vänta till helgen efter så jag känner mig lite piggare vilket jag tyckte var bra. Har ej fått några läxor ännu så ikväll ska jag bara njuta av typ sista kvällen innan allt plugg tar över. Så ska äta världens godaste glass jag köpt och kolla på serier. Mys!! Här kommer lite bilder från dessa dagar.
 
 
 
Vår vardagsrum. (Det ser finare ut nu)
Vår tia som vi stylat ;-)
Hall of language
vår shopping från wallmarts
Där vi tränar
 
Skypade med min skrutt idag också
Denna fina välkommspresent hade mina lagkamrater tillverkat, så söta!
Mitt schema!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0