SOMMARLOV

Hej bloggen. Var ett tag sedan nu, men är sååå dålig på att blogga... Mycket roligt har hänt sedan sista. Orkar dock int eberätta om allt. Det har iafall äntligen blivit vår i kalla, mörka Syracuse och allting blir genast mycket härligare. Igår gjorde jag även mitt sista finals i matte, så nu har jag sommarlov :D Känns så sjukt då det har gått så himla fort. Förra veckan kom även min mamma på ett spontanbesök, och hon åkte hem igår. SÅ vi hittade på massa skoj när hon var här. Vi åkte till niagrafallen, gick på hockeymatch, åt massa god mat, shoppade lite, var på zoo och njöt av det fina vädret. Även fast skolan är slut nu måste jag ändå vara kvar här en månad för att tävla och träna. Känns så konstigt när man helt plötsligt har hur mycket tid som helst om dagarna, när man innan haft fullt upp hela tiden.  Nu har bara två tävlingar kvar, båda två i Flordia, och det är våra viktigaste tävlingar för året så hoppas på att det går bra.
 
Men därför har vi nu alltså bara träning på schemat varje dag, och dem flesta på campus åker hem nu förutom vi friidrottare, så är lite orolig att jag kommer bli lite rastlös här. Men jag och mina kompisar försöker roa oss så gott det går. Igår solade vi, jag bjöd på svenska pannkakor, vi gjorde hemmagjorde lemonad och kakor och kollade på skräckfilm. Just nu sitter jag och väntar på min tvätt och efter det ska jag och mina kompisar åka till en resturang och käka hejdåmiddag då en av våra kompisar åker hem i övermorgon. Det är suuupervarmt och rikitgt sommarväder ute, så underbart!!!
 


Vi har gått på cuse awards vilket är en gala för alla Syracuse idrottare. Det var rooligt, alla klädde upp sig dint och maten var goo. Och var bara tvungen och lägga upp bilden på jag och min vackre roomate som förösker poosa på oranga mattan HAHA
 

Sedan har vi även varit på lite roliga utomhusfester nu när vädret blivit lite bättre.
 

 

 

 
Jag och mamma käkade mat från foodtrucks
 

 

 Morgonjogg plus en fin sjö vi gick runt.
 

 
 


 

 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Sofia! Berätta om din färd till Staterna! Hur kom du dit? Varför just där du är, sen skolan och USA? Fick du stipendium eller finansierar du skolgången själv? Vad läser du för program och vad kommer det att ge dig för framtidsutsikter? Vad vill du bli efter utbildningen? Trivs du? Kram <3

2015-05-06 @ 20:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0