HEJ

Hej blogggen. Snart är det Jul och ett nytt år. Och snart flyttar jag till USA. Bara tre veckor kvar nu (!!!!!) har alltid känts som jättelångt fram men nu är det snart. Är jättetaggad men börjar även få lite separationsångest..... Ajjjjaaaa nu sitter jag på jobbet och trycker i mig bananer för att jag är så hungrig. Min mage kurrar...  Jobbar hela denna vecka så dagsrutinen är träning + jobb + sov. Men jag klagar inte för jobbar bara fram till jul sen är jag ledig 2 veckor innan jag far iväg. Har noll julkänslor, hatar detta väder!! Vill ha en meter snö och minusgrader så man kan göra lite roliga saker som att åka skidor och slalom och skridskor och åka pulka och bygga snögubbe och ha snöbollskrig och bara att det är allmänt fint och mysigt ute. Just nu är det bara grått och fult och bläääääääää...!!!! MEN enligt väderprognosen ska det snöa 5mm på julaftonsmorgon och va minusgrader hela nästa vecka:D:D så håller alla tummar och tår på att det stämmer. I helgen umgicks jag mestadels med min familj som det känns som jag inte hunnit träffa så mycket så det var sköönt. I freags var jag ledig så då åkte jag och min lillebror till stan för lite julhandel och har faktiskt det mesta kirrat nu!  lördags var det även någon slags träningsdag, så jag plus några till fick träna med en fransk coach som heter Piasenta och är mycket duktig. Det var roligt och intressant! Lite synd bara att han inte kunde engelska(eller att jag kunde franksa) för han snackade enbart franska med en.. så lite svårt att veta om han sa något positivt eller negativt eller vad han ville förmedla.. menmen. Här kommer lite bilder från helgens aktiviteter

jag mamma och moster plus lina och bonzy tog en mysig promenad upp på ett berg

invigde bävermössan och svettades som en gnu pga. den är sååååå varm

En bild på min lilla bebis när den var nytvättad och fin. Tror ej jag sagt det men jag och viktor fick den tidigare i höst vilket var väldigt välbehövligt. Dock ej det lättaste att dela med sin tvillingbror men det funkar!

trötttttt

hej. jag är trött.  har ont i halsen, huvudet och nacken pga. setat still i 7h, tån pga. har nageltrång, ljumskarna efter gårdagens styrkepass och dagens häckträning,  näsan pga. har ett sår på näsan som jag måste pilla bort skorpan på hela tiden + värk i hela jävla kroppen efter dagens träning.... plus att jag är allmän sur trött och irriterad..... plus att ofiii precis skrev att hela telia ligger nere så vi ej kan kolla på paradise ikväll och då kommer alla spoila vem som åker ut.... okej nu har jagg fått ur mig lite irritation och ilska, nu känns allt mycket bättre :):)

vill hem nuuu och puusa på min skrutt

ANDRA ADVENT

I helgen jobbade jag Lördag och sedan hade Olofs föräldrar 50års fest. Mycket trevligt! Det blev ganska sent så i Lördags sov vi ut länge innan vi far hem till mig och bestämde oss för att baka Lussebullar deluxe. Som vanligt när jag och Olof bakar blir slutresultaten inte sådär supervackert, men dem blev goda iallafall och det är ju det viktigaste! hehe.. På kvällen var vi på lite födelsedagsfirande hos en granne och såg sedan filmen Gone baby gone. Den var inte så bra faktiskt! Idag har jag käkat god lunch med mor min, sedan tränat med magen full av friterade kycklingar (ej att rekommenderas) innan jag hetsduschade utan handduk (har blivit proffs på det vid det här laget) och skynda till jobbet. Detta pass har gått fort och slutar om ca 1.5h. Då ska jag hem och kolla paradise och äta de goda bullarna som jag drömt om hela dagen.

Glömde såklart bort att ta bilder medans vi fortfarande var fina (som den rutinerade bloggaren jag är)  men här har vi några mitt i tandborstningen kl.03.00.

Och en bild på de fina bullarna vi gjorde, tog kort på den fina plåten :)
och en från dagens lunch.

MAGGIO

Igår var jag ledig så då tränade jag på morgonen, körde mina sista trehundringar för denna höst, lycka :D:D haha, senare träffade jag Hanna och Julia vi lagade gott, åt gott och drack gott innan vi skulle till Maggio. Maggio var bra och hon har ju väldigt dans och sjungvänliga låtar så det var kul! Idag jobbar jag och efter jobbet ska jag på Olofs föräldrars 50års fest.

USA

I somras var ju jag olof och min familj i USA och har ju inte bloggat om det än så tänkte göra det nu. Egentligen var ju resan tänkt att göras i samband med att jag skulle tävla på Junior VM i Eugene, då jag klarade kvalgränsen dit första tvälingen på säsongen, men då jag sedan skadade knät och inte alls kunde prestera som innan så blev det inte så vilket var skittråkigt, speciellt när säsongen börjat så bra, men aja kom väl över det rätt snabbt och vi åkte dit ändå. Vi åkte iafall till USA, landade i San Fransisco men fortsatt då direk upp emot Eugene i Oregon. Vi hyrde bil och gjorde två stopp med övernattning påväg dit. Vi åkte high way one, kollade på massa Redwood träd och lite annat påvägen också.

I Eugene hade vi hyrt ett jättemysig hus och där stannade vi ca. 4 dagar (minns ej riktigt) hehe. I Eugene så var vi på hajk en dag, vi gick en stig längs en flod och det var jättefint, kändes nästas som att man gick i djungeln. Det var varmt också så när vi stannade för lunchpaus tog vi ett dopp i floden.

familjefoton haha...

vi tränade även mycket under resan, tror vi lyckades klämma in ett pass varje dag faktiskt. Hade SM två dagar efter jag kom hem.... så var ju tvungen att hålla igång lite.

En annan dag i Eugene åkte vi ut till kusten till en stad som hette Florence, där låg vi först och solade och badade vid ett vattenhål och där var det även jättestora sanddynor som folk åkte snowboard nerför, såg väldigt kul ut! Sedan åkte vi även ut till havet där det var jättefint, men väldigt kallt och blåsigt! Vi åt även lunch i en söt liten kuststad där.

Det var bilder från Eugene. Vi shoppade även, gick på museum osv. innan vi åkte vidare ner mot San Fransisco. Vi åkte Euegene till San Fransisco på en dag så det tog i princip hela dagen, vi gjorde även lite små stopp på vägen.

I San Fransisco hade vi hyrt en mysig lägenhet och även där stannade vi ca. 4-5 dagar. Var i San Fransisco även förra hösten när jag var där med Olofs familj, men då stannade vi ej så länge, så det var kul att hinna se lite mer av staden. Älskar San Fransisco, även fast det är rätt kallt och blåsigt är det en jävligt häftig stad. I San Fransisco hyrde vi cyklar en dag och cyklade runt hela San Fransisco kändes det som. Tanken var att vi skulle cykla längs havet till golden gaten bridge och över bron, så vi fick en karta av han vi hyrde cyklarna av  som visades oss vägen vi skulle ta. Började med att vi skulle bestiga ett högt jävla berg, och sedan fick vi cykla på en liten stig brant nedför och uppför. Det var dessutom jättelånga trappor här och var som man fick bära cyklarna upp- och nedför.. Sedan hamnade vi helt off på en helt förvuxen stig och var tvugna att krypa under träd och  krypa genom buskar med cyklarna. Tillslut hamna vi mitt på en golfbana och kunde därifrån orientera oss till lite mer lättframkomliga vägar. Tror inte direkt vi tog den smidigaste vägen men det var ett kul litet äventyr. Vi kom iafall tillslut fram till Golden Gate Bridge som vi även cyklade över. En annan dag så shoppade vi, det finns väldigt bra shopping i SF! En anna dag tog vi färjan ut till  Alcatraz som är en liten ö utanför SF där det har varit världens säkraste fängelse. Det var lite häftigt att gå runt där och se hur det såg ut.
Vi gjorde även typiska turist saker som att gå på fisherman's wharf och kolla sjölejon osv. Det låg även en friidrottsarena nära där vi bodde, i golden gate park, så jag var glad!

Vi var på en jättehäftig resturang i SF som jag för tillfället glömt bort namnet på men man väljer vad man vill laga som tillagar dem det framför än, och gör det som en show. Riktigt god mat dessutom!
Alcatraz
Detta var alltså vår "cykelväg" haha så denna buske fick vi lov att ta oss igenom.
Utsikt över SF från Alcatraz

Efter några dagar i San fransisco fortsatte vi vår färd söderut. Vi stannade påvägen på ett stort akvarium med världens sötast havsuttrar, vill ta med mig en därifrån! Sedan övernatta vi i en stad som hette Gilroy där det låg en jättestor outlet som vi shoppade på. Sedan forsatte vi ner till Santa Barbara som är min favoritstad. Olof pluggade ju där förra året, så vi var där då också, men det är verkligen en superfin och mysig stad som är lagom stor. I Santa Barbara var vi bara 2 dagar så då bodde vi på ett hotell. Alla dem ställen vi tidigare varit på var det ganska kallt, eller vi hade iafall inte haft tid att sola, så vi såg verkligen fram emot att bara ligga på stranden i Santa Barbara men lite oturligt nog så regnade det just den dagen vi kom dit. Och det händer inte särskilt ofta där. Haha det var lite kul, alla som bodde där var lite chockade och ba "OMG it is so weird it is raining?! Men som tur var regnade det inte särskilt länge så vi fick tid att ligga på stranden och bada i havet. Vi gick även på bio och såg "A most wanted man" som helt ärligt nog var den sämsta film jag någonsin sett.

Mulet i SB
En gooo frukost i Santa barbara. På hotellen vi bodde på var det iprincip enbart bullar, munkar och muffins samt äckligt kaffe till frukost så det här satt fint.

Sedan fortsatte färden ännu längre söderut mot vår sista destination som var Los Angeles. I LA hade vi hyrt ett hus i Venice. Vi var inte så mycket inne i själva LA, vilket jag inte heller kände att jag behövde då det inte är särskilt specielt plus att när jag var där förra hösten och då var vi i Hollywood, Beverly hills, Rodeo drive och Unviversal studios så nu hängde vi mest i Venice beach på stranden framförallt. Vi körde morgonträningar på stranden, var ju så himla varmt där så man fick passa på och köra på morgonen innan den värsta hettan kom.
I Venice låg vi på stranden, badade, spelade beach vollyboll och åkte även till Santa Monica som ligger precis bredvid och gick ut på piren och runt lite där. I Santa barbara hade alla bränt sig ganska rejält eftersom vi var helt oexponerade(säger man så?) för solen, men vi stekte på ganska rejält ändå eftersom det var i slutet av resan och fytusan vad vi brände oss. Jag och Olof var helt förstörda haha hade ont på varje uns av min kropp och det var ren smärta att lägga sig i sängen eller sätta på sig kläder. Haha fy har nog aldrig bränt mig så mycket, men det var sjukt stark sol! Så dagen efter var vi helt slut och försökte undvika solen så gott det gick. Venice var verkligen jättemysigt med små mysigas affärer och resturanger och den fina stranden såklart!

En kväll när jag och Olof fick i uppdrag att gå och köpa pizza så var det jättelång väntetid så då gick vi ner till stranden medans tiden. Där var det fullt med folk som skejtade och det var jättefin solnedgång. Olof hade även köpte en lite plastbit med hjul som vi åkte runt på bland alla k00la skaters.

Olof skulle dyka i havet precis när det kom en våg så han dök rakt ner i botten. HAHAh han va så gullig med sina skrapsår och plåster :):)

Sista kvällen beställde vi in jättemycket mat och tryckte i oss, så gött!

Denna resa var nog en av de bättre jag gjort för att vi gjorde så himla mycket och fick se så mycket olika saker. Tycker om USA för bara du åker några tital mil så kan det se så himla annorlunda ut. För att inte tala om vädret! Gillar resor när alla dagar ser olika ut. Sen så var det ju även så kul för att jag fick göra den med mina kära familj och min käraste Offf.

Och såhär såg vi ut dagen efter hemkomst på Elsas konfirmation, sönderbrända och jetlagade(och jag vindögd)! haha kolla mina läppar...

Stor eloge till alla som orkade sig igenom detta inlägg!

HELGEN + STOCKHOLM

Holaaa amigos. Igår var jag i stockholm igen för min intervju på amerikanska ambassaden för att fixa VISA, och mitt VISA blev approved :D såå skönt! har varit lite nervös inför det där för dem är så petiga och behöver 1 miljon dokument osv. men nu är allt (i princip) fixat och klart inför USA. Olof var också i Stockholm för han skulle på en kurs i Måndags så jag åkte dit i Måndags kväll och sen tog vi tåget hem igår tillsammans.Vi hann även med en god lunch på Vapiano, åt deras carbonara som alltid.

I Lördags jobbade jag som alla lördagar(.......) och sedan hade Julia och Ludvig inflyttningsfest i deras nya lya. Så jag Jullan och Paou( vi kom överens om att jag i fortsättningen ska stavas Pauline Paou istället för Paow, dels för att det är jättegulligt och även för att inte förväxla henne med paradise paow, som jag förövrigt hänger med ganska ofta(?!?)) lagade god mat innan Ludvig och hans kompisar kom. Inflyttningsfesten var kul, förutom att deras handfat och skåpet som handfatet satt fast i lossnade från väggen då Ludvig skulle raka sitt hår (jag sa att jag gått frisör i 3år och var proffs på sånt!?) och alla tryckte in sig och hängde på det i badrummet. Så det var väl kanske inte sådär jättekul, men vi lyckades fixa till en provisorisk lösning genom att ställa in alla stolar på badrummet. haha... Här kommer en drös egobilder från kvällen.

Här kommer en gullig bild på amandisen som jag facetima med och en gullig hund som jag vill ha.

Just nu sitter jag på jobbet och längtar tills denna jobbdag är slut. Är så hungrig! haha är alltid det på jobbet. Men idag kämpade jag verkligen för att få till en god matlåda för då blir jobbdagen mycket lättare, så gjorde kyckling i ugn med sannas marianad och pasta, morötter i ugn och broccoli till, men det blev äckligt..... Tog förlite marinad och glömde skala morötterna så dem smaka smuts :( blää... Tidigare idag tränade jag, körde ett ganska tungt sprint pass med mycket sprint, häck och lyftning men det kändes ganska bra. Nu orkar jag ej skriva mer. ADIOS